Voorstadstrein Brecht - Antwerpen nog maar eens uitgesteld
De nonchalance en de lamlendigheid waarmee de NMBS het dossier van het voorstedelijk treinverkeer tussen Brecht en Antwerpen behandelt, tart alle verbeelding.
Na de politieke druk die op de NMBS moest uitgeoefend worden om het station te Brecht te maken tot iets dat een beetje op een station begint te gelijken, na het fiasco van de onderhandelingen met de Nederlandse spoorwegen over een IC-verbinding tussen Breda en Antwerpen met tussenstop te Brecht, en na het herhaaldelijk uitstel van de voorstadsverbinding tussen Brecht en Antwerpen, kreeg ik de bevestiging uit goede bron dat deze voorstedelijke bediening opnieuw wordt uitgesteld : terwijl de NMBS de laatste tijd, tot vandaag in de pers, steeds spreekt over juni 2008, wordt dat in werkelijkheid pas einde 2008. Dus : met een achterstand van ruim 3,5 jaar op de oorspronkelijk vooropgestelde datum (juni 2005).
De NMBS wijst (nog maar eens) beschuldigend naar de leverancier van de treinstellen waarmee de treinverbinding uitgevoerd moet worden : de treinen zouden nog steeds niet uitgerust zijn met een aangepaste veiligheidssignalisatie (het ondertussen beruchte ERMTS-systeem).
De maat is meer dan vol. De NMBS moet de bevolking van de Antwerpse Noorderkempen eindelijk eens ernstig beginnen te nemen. Waarom dient de NMBS geen schadeclaim in bij de betrokken treinconstructeur? En waarom legt men, naast de voorziene uurverbinding tussen Brecht en Antwerpen, per uur ook geen rechtstreekse treinverbinding tussen Brecht en Brussel in? Daarvoor kan één van de twee dubbeldektreinen, die elk uur rijden tussen Charleroi en Antwerpen doorgetrokken worden tot de Noorderkempen.
Na de politieke druk die op de NMBS moest uitgeoefend worden om het station te Brecht te maken tot iets dat een beetje op een station begint te gelijken, na het fiasco van de onderhandelingen met de Nederlandse spoorwegen over een IC-verbinding tussen Breda en Antwerpen met tussenstop te Brecht, en na het herhaaldelijk uitstel van de voorstadsverbinding tussen Brecht en Antwerpen, kreeg ik de bevestiging uit goede bron dat deze voorstedelijke bediening opnieuw wordt uitgesteld : terwijl de NMBS de laatste tijd, tot vandaag in de pers, steeds spreekt over juni 2008, wordt dat in werkelijkheid pas einde 2008. Dus : met een achterstand van ruim 3,5 jaar op de oorspronkelijk vooropgestelde datum (juni 2005).
De NMBS wijst (nog maar eens) beschuldigend naar de leverancier van de treinstellen waarmee de treinverbinding uitgevoerd moet worden : de treinen zouden nog steeds niet uitgerust zijn met een aangepaste veiligheidssignalisatie (het ondertussen beruchte ERMTS-systeem).
De maat is meer dan vol. De NMBS moet de bevolking van de Antwerpse Noorderkempen eindelijk eens ernstig beginnen te nemen. Waarom dient de NMBS geen schadeclaim in bij de betrokken treinconstructeur? En waarom legt men, naast de voorziene uurverbinding tussen Brecht en Antwerpen, per uur ook geen rechtstreekse treinverbinding tussen Brecht en Brussel in? Daarvoor kan één van de twee dubbeldektreinen, die elk uur rijden tussen Charleroi en Antwerpen doorgetrokken worden tot de Noorderkempen.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home